Tuesday, October 25, 2011

kabooomm







anyway ,happy diwali to all hindus tak kira di malaysia ,nepal ,singapura dan juga di mana-mana .raikan dengan penuh rasa gembira .bakar saja mercun itu .aku pelik dengan orang melayu .tak pun aku jelik .bila orang hindu bakar mercun mula la keji macam-macam .lagi-lagi dekat fesbuk .kemain power ayat status kat fesbuk .racist kemain .kenapa aku cakap melayu ?so far ,aku nampak orang melayu je dok maki-hamun .'ahh bising betul keling ni ' , 'memekak betul ,pukimak punya keling ' .amboi amboi .yang kauorang main mercun time hari raya boleh pulak .aku pun sama main mercun gak .aku mengaku .sebab tu aku rasa kenapa aku boleh bakar mercun ,why not diorang ? so far ,aku tak pernah nampak lagi others races maki-maki orang melayu bila kita main mercun .




aku pernah kutuk cina , india bila diorang bakar mercun time raya diorang .well memang annoying bunyi dia .tapi diorang ni main mercun pun paling lama 2-3 hari je .kita main mercun puasa baru 5 hari dah bunyi .tak annoying cina , india dan apa segala jenis kaum kat malaysia ni ? bagi aku ,diorang boleh tahan dengan kita ,takan kita tak boleh tahan . diorang boleh tolerate dengan kita takan kita tak boleh ? and lagi satu yang aku perasan bila diorang bila main mercun tada keluar berita putus tangan ,putus jari semua .kalau ada pun aku agak putus selipar je .kadang2 rasa malu dengan diorang ni .aku ada seorang kawan india yang cakap dekat aku , 'kau agak puasa ke berapa dah keluar berita pasal mercun ni ? ' tak fakap aku time tu ? apa yang aku dapat cakap balik ,' haha ,celaka ' .tu je .





apa yang aku nak cakap bukan lah pasal mercun .respect each other .aku percaya kalau kita boleh tolerate each other ,kita sendiri yang untung .kalau kau baik dengan amoi ,kau akan dapat ang pow .tak untung gitu ?kui kui .lets us keep getting better and be 'malaysian ' .

No comments:

Post a Comment