Wednesday, October 19, 2011

A Salute 1

manusia memang dilahirkan cukup hebat .aku jenis manusia yang cukup bertuah dapat mengenali beberapa jenis manusia yang hebat .tidak kira lah mengenali melalui pembacaan ,cerita orang dan yang paling best ialah mengenali manusia hebat itu sendiri .aku pasti korang pernah berjumpa dengan mereka yang hebat ni .bagi aku ,mereka yang hebat ini adalah mereka yang sangat cool .dan cool bagi aku bukan lah seperti kalau justin bieber potong rambut pendek pun minah terkinja2 ni jerit2 cool baby tu semua .yang minah dok terkinja2 tu aku harap korang sedar diri jangan sampai bunuh diri sudah .cukuplah menjadi bangang dengan meminati justin bieber .




kita ada mereka yang cool dari semua aspek .muzik , war , leaders , seni , teknologi , sports dan banyak lagi .bagi aku ,kita pernah ada Kurt Cobain ,Lennon dan P Ramlee melalui muzik diorang .kita pernah ada Steve Jobs dan bersyukur masih ada lagi Bill Gates .kita pernah ada Mokhtar Dahari dan masih ada Lee Chong Wei which is aku pasti kalau dia mati dia akan sebaris Mokhtar ,dan kalau aku hidup lama lagi aku boleh cakap kat cucu-cucu aku yang aku pernah melihat Chong Wei bermain .Wars ?ya dengan perang aku mengenali ciri-ciri pemimpin yang hebat .aku sangat mengagumi mereka yang boleh memimpin dan membuatkan mereka dipercayai .sangat sangat sukar untuk membuatkan kita dipercayai lagi-lagi bila nak buat bukan seorang tapi beribu-riban untuk mendengar kita .tapi aku yakin yang pemimpin kita masih belum layak digelar pemimpin .sebab masih ada lagi yang menentang .simple .





mereka yang hebat dari segi politik ? ya ada .Obama pernah dulu menjadi pemimpin yg cool .dia boleh buat mereka yang berkulit putih ni mengundi untuk dia ,percaya kat dia .which is unbelieveable yang selama ini perkauman adalah sesuatu yang kuat di Amerika .kenapa aku bercakap Obama PERNAH DULU menjadi pemimpin yang cool adalah sebab makin lama dia sudah mula menjadi bangang .aku ada kawan yang sangat cool .kawan sekelas aku dulu .dia memang seorang yang mempunyai ciri-ciri pemimpin yang aku percaya untuk menjadi pemimpin .sebab apa aku kata dia cool ?





macam aku cakap ,bagi aku pemimpin yang hebat adalah pemimpin yang dipercayai .time korang sekolah dulu mesti ada sesi pemilihan ketua kelas ,penolong ,tukang pegang duit dan etc kan .sebenarnya kalau korang perasan zaman sekolah lagi korang diajar berpolitik .bila cikgu tanya siapa yang layak jadi ketua kelas otomatik akan ada sorang cadang nama dia dan otomatik juga satu kelas akan setuju .takde sorang pun yang tak setuju .terserlah ciri kepimpinan yang utama iaitu dipercayai .bagi aku cuba kalau ada orang cakap dia suka main bontot ,secara otomatik mungkin ada yang tak setuju dia jadi pemimpin .cuba kalau dia ada aweksatu kelas yang gila kuasa time tu ,mungkin ada yang tak bersetuju gak .












cerita ini tiada kaitan yang hidup mahupun suda tiada .

No comments:

Post a Comment