Wednesday, February 23, 2011

12 tahun sudah (:

1999

gua masih ingat lagi . ya gua masih ingat lagi . mmg sah gua masih ingat lagi . gua masih ingat lagi betapa gembiranya gua dapat adik lagi . gua rasa macam nak terbang dan berlari malah melompat waktu itu . bukan apa , ternyata gua masih lagi comel dari adik2 gua. ini fakta . bila saja kau melihat dunia , gua dan azim teruja malah risau . ya gua cakap risau . bukankah sepatutnya tiada wujudnya perasaan risau ? ya gua dan azim risau ,bimbang dan cemas . gua dan azim risau sebab susah nak dapat mainan lagi .risau sebab tidak lagi menjadi tumpuan mama , baba , tok ,wan ,pacik ,macik ,malahan rukun tetangga juga . ya gua berfikiran kolot waktu itu . ya gua masih hingus lagi waktu itu . tapi azim lebih berhingus dari gua . satu lagi fakta .



gua masih ingat lagi kemalangan yang menimpa kau . bukan salah gua . salah abang kau yang berhingus tu . ya kita bermain riang ria di ruang tamu rumah . kita main nyorok2 ,polis sentri .alangkah indah waktu itu . tapi tidak sangka kemalangan sebegitu akan terjadi . gua masih ingat lagi sedang kita main kejar2 , tetiba azim tertolak kau . kau terjatuh dan lelehan merah mengalir dan memancut2 di kening kau .okay part darah memancut tu gua tipu .saja nak nampak gempak sikit. gua dan azim terkedu , terkesima apatah lagi terkejut . gua dan azim saling menyalahkan satu sama lain . comel waktu itu .sekarang pun masih lagi macam tu .haha . ok sambung cerita balik . gua dan azim risau , cemas dan bimbang .ingatkan waktu kau lahir je kitorang akan rasa macam tu . ternyata gua dan azim silap . waktu tengok saja darah mengalir ,terus saja nama mama dilaung . mama sangat risau melihat keadaan kau waktu itu . mama terus telefon baba . gua pun pelik macam mana handphone ada kat tangan mama dah . mama ada kuasa luar biasa agaknya . saja tanak tunjuk la kot gua fikir . baba waktu itu sedang bekerja . tasampai 5 minit baba sampai . sangat pantas macam the flash . gua fikir baba pun ada kuasa luar biasa macam mama . saja tanak tunjuk .tak apa ,merendah diri namanya tu .


gua dan azim stay kat rumah . waktu dalam rumah , gua dan azim tak tentu arah . azim menangis macam budak kecil . ya aku lupa yang aku dan azim masih kecil waktu itu . maka tak salah kalau azim menangis . padahal aku pun nangis . nasib baik comel . lebih kurang setengah jam , kau pulang . ya kening kau berjahit .tapi kau tak menangis langsung . mungkin kau pun ada kuasa luar biasa . sama macam baba dan mama .kau saja tanak tunjuk .aku dan azim bole lagi tanya soalan , "sakit ke dik ?". confirm2 ah sakit en .tapi tak mengapa aku masih budak kecil waktu itu . maka dimaafkan lah en .




2011

sehingga ke hari ini , parut di kening kau masih ada . parut kot, mana boleh hilang kan . ya kening kau macam david beckham . cuma kau punya lagi gempak sbb terjatuh . beckham kena but busuk alex ferguson .nampak sangat tk gempak lah en . biasalah Man Utd mmg busukk pun .
kau membesar dengan sihat , cerdas lagi cantik .sudah besar rupanya kau . macam baru semalam je tgk kening kau berjahit .haha .tahun lepas kita dapat adik baru lagi . kau pun dah rasa apa yang aku dan azim rasa kan waktu Nana lahir kan ? kan ? kan ? haha . selamat hari lahir adik . gua sayang kau .semua orang sayang kau .selamat hari lahir sekali lagi adik .









*dedicated to Nur Ain Syahira bt Asri who celebrating the birth on 23 february .

3 comments: